تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک شیر هندی معروف به کالاکند در خانه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

کالاکند یک شیرینی محبوب هندی است که با شیر، شکر و چند طعم دهنده درست می شود. کالاکند یکی از محبوب ترین شیرینی های هندی است و دلیل خوبی هم دارد. این کیک شیری خامه ای، رویایی و خوشمزه است. طعم و بافت این کیک شیر کاملاً شیرین، خامه‌ای، مرطوب و دانه‌ای است.

طرز تهیه کیک شیر هندی معروف به کالاکند در خانه

مواد لازم برای تهیه کیک شیر هندی
 400 گرم شیر پاستوریزه
 300 گرم پنیر معمولی
 ¾ قاشق چایخوری پودر هل
 1 قاشق غذاخوری شکر- (اختیاری)
 1 قاشق غذاخوری گلاب - (اختیاری)
 12 عدد بادام هندی یا بادام درختی
 10 عدد پسته - (اختیاری)
 1 قاشق چایخوری زعفران
طرز تهیه کیک شیر هندی
1

پسته، زعفران و بادام هندی یا بادام درختی را در هاون خرد کنید. همچنین می توانید آجیل ها را در مخلوط کن خرد کرده یا برش دهید.

2

پنیر را رنده کنید. همچنین می توانید پنیر را خرد کنید. اگر پنیر در یخچال است، پیشنهاد می کنیم آن را رنده کنید. اگر تازه درست شده باشد، می توانید آن را ریز خرد کنید. نباید هیچ تکه ای از پنیر در کیک شیر وجود داشته باشد.

3

شیر را را در یک قابلمه با سایز متوسط بریزید. پنیر رنده شده یا خرد شده را به شیر اضافه کنید. خیلی خوب شیر را با پنیر مخلوط کنید. میتوانید در صورت تمایل شکر را اضافه کنید اگر احساس میکنید که کیک شما شیرینی کافی را دارد از افزودن شکر خودداری کنید.

4

شعله را روی حرارت ملایم نگه دارید و این مخلوط شیر و پنیر رنده شده را بپزید. مخلوط را مرتب هم بزنید تا به کف تابه نچسبد. مخلوط کالاکند با جوشیدن، شروع به غلیظ شدن می کند. وقتی مخلوط به خوبی غلیظ شد، شبیه یک توده به نظر می رسد و از کناره های تابه جمع می شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در نظر داشته باشید که این مخلوط باید مقداری رطوبت داشته باشد و خشک به نظر نرسد.

5

روی حرارت ملایم تقریبا 15 دقیقه طول میکشد. بسته به کیفیت تابه، ضخامت و اندازه تابه، شدت شعله اجاق گاز ممکن است 12 تا 16 دقیقه طول بکشد. تابه را از روی حرارت بردارید. پودر هل و گلاب را اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید.

6

حالا مخلوط کیک شیر هندی را در قالب یا سینی روغنی آماده شده بریزید. تابه را به آرامی تکان دهید تا مخلوط به طور یکنواخت پخش شود. می توانید با قاشق یا کفگیر سطح کیک شیری را هم سطح کنید.

7

آجیل درشت خرد شده یا مغزهای خرد شده را روی کل کالاکند بپاشید. آجیل ها را به آرامی با قاشق فشار دهید. روی سینی را بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای اتاق کاملا گرم یا خنک شود. سپس چند ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

8

بعد از جا افتادن، کلاکند را برش بزنید و سرو کنید. اگر نمی توانید کیک شیر هندی را برش دهید، نگران نباشید. می توانید فقط با قاشق مثل حلوا سرو کنید. کیک شیر طعمش خوشمزه است.

9

کالاکند را به عنوان شیرینی یا دسر سرو کنید. باقی مانده غذا را در یخچال در ظرفی در بسته نگهداری کنید. کیک شیر به مدت 2 تا 3 روز در یخچال به خوبی نگهداری می شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 170
نیاز روزانه
چربی کل 11.6g18%

چربی اشباع 6.4g32%
کلسترول 27mg9%
سدیم 675mg29%
پتاسیم 195mg6%
کربوهیدرات کل 8g3%

فیبر 0.4g2%
قند 6.8g
پروتئین 9g18%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 29%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.