تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک عسلی به همراه لعاب بسیار خوشمزه

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

این کیک عسلی فوق العاده خوشمزه از آرد گندم کامل، شکر تهیه می شود و روغن کمتری مصرف می کند. بنابراین گزینه سالم تری برای یک شیرینی خوشمزه است. این دستورالعمل کیک عسلی بدون تخم مرغ دوست داشتنی است و خانواده و دوستان شما این کیک را دوست خواهند داشت. کیک عسلی را می توان به عنوان دسر شیرین عصرانه یا به عنوان دسر بعد از غذا سرو کرد.

طرز تهیه کیک عسلی به همراه لعاب بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کیک عسلی
 150 گرم آرد گندم کامل
 ½ قاشق چایخوری جوش شیرین و نمک
 1 پیمانه آب سرد
 ½ پیمانه شکر
 ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه
 ¼ پیمانه روغن
برای تهیه شربت عسل:
 3 قاشق غذاخوری عسل
 1 قاشق غذاخوری گلاب
برای تهیه لعاب مربایی
 3 قاشق غذاخوری مربای میوه
 2 قاشق چایخوری شکر
 2 قاشق غذاخوری آب
  پیمانه پودر نارگیل برای تزیین
طرز تهیه کیک عسلی
1

مواد خشک را سه مرتبه الک کرده و کنار بگذارید.

2

در یک کاسه بزرگ آب سرد بریزید، آب باید حتما سرد باشد. شکر را نیز اضافه کنید. با همزن خیلی خوب هم بزنید تا تمام شکر حل شود. سپس عصاره وانیل، آبلیمو یا سرکه را اضافه کنید. برای سرکه می توانید از سرکه سیب یا سرکه سفید استفاده کنید. سپس روغن آفتابگردان را اضافه کنید.

3

حالا مواد مرطوب را به مواد خشک الک شده اضافه کنید. با همزن سیمی و با فشار ملایم دست شروع به هم زدن کنید. مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. اگر توده های آرد را مشاهده کنید، ایرادی ندارد نباید مواد را زیاد هم بزنید.

4

مایه کیک عسلی بدون تخم مرغ را در قالب کیک بریزید. به آرامی روی دو طرف ضربه بزنید و تکان دهید تا خمیر در تابه یکدست شود. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. کیک را به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید تا روی آن طلایی شود. این زمان برای فرهای مختلف بسیار متفاوت است.

5

کیک عسلی را با سیخ چوبی چک کنید تا تمیز بیرون بیاید. قالب کیک را روی توری فلزی قرار دهید و بگذارید خنک شود. وقتی کیک عسلی سرد شد آن را از قالب خارج کنید و روی یک تخته چوبی یا تخته چوبی یا یک بشقاب یا سینی بزرگ قرار دهید. سپس با یک سیخ همه جای کیک را سوراخ کنید و کیک را کنار بگذارید.

درست کردن شربت عسل برای کیک عسلی
6

در یک کاسه کوچک، عسل را بریزید. گلاب یا آب آشامیدنی اضافه کنید. به جای آب می توانید از آب میوه مانند آب سیب، آب انبه یا آب پرتقال نیز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که مقداری طعم آب میوه در کیک احساس می شود. با قاشق خیلی خوب مخلوط کنید، گلاب باید به طور مساوی با عسل مخلوط شود.

ساخت لعاب مربایی
7

مربا توت فرنگی را در تابه بریزید. همچنین می توانید از مربای گل رز یا مربای انبه یا هر مربای میوه ای استفاده کنید. شکر و آب اضافه کنید. تابه را روی اجاق گاز بگذارید و اجاق گاز را روی شعله ملایم روشن کنید. خیلی خوب مخلوط کنید و شروع به گرم کردن این لعاب مربایی کنید. هم بزنید و مخلوط کنید تا یک مخلوط مربایی یکدست شود. اجازه دهید لعاب مربایی بجوشد و سپس شعله را خاموش کنید. ماهیتابه را از روی اجاق گاز بردارید و کنار بگذارید. اجازه دهید مخلوط مربا ولرم شود.

درست کردن کیک عسلی
8

شربت عسل را با قاشق یا کفگیر روی کل کیک پخش کنید. عسل را به طور یکنواخت و همه جا پخش کنید. همچنین آن را در کناره های کیک بریزید. مرحله اختیاری این است که کیک را قبل از پخش لعاب مربایی برش دهید. یا می توانید بعداً کیک عسلی را برش دهید.

9

لعاب مربایی ولرم را با قاشق یا کاردک روی سطح کیک عسلی پخش کنید. حالا پودر نارگیل را روی کل کیک عسلی بپاشید. نارگیل را با قاشق یا چاقوی کره به آرامی فشار دهید تا به لعاب مربایی بچسبد.

10

اجازه دهید لعاب مربا خودش را بگیرد (حدود 15 تا 20 دقیقه) و سپس می توانید برش هایی از کیک عسلی سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 236
نیاز روزانه
چربی کل 9.4g15%

چربی اشباع 2.4g12%
کلسترول 0mg
سدیم 95mg4%
پتاسیم 112mg4%
کربوهیدرات کل 37.8g13%

فیبر 3.3g14%
قند 19.7g
پروتئین 2.2g5%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 1%
آهن 5%
منگنز 44%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.