تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک پای سیب خانگی با دارچین به روش قنادی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

امروز با طرز تهیه کیک پای سیب خانگی همراه شما هستیم. پای سیب یا اپل پای مطمئنا یکی از معروفترین کیک هایی است که برای دسر تهیه می شود. این کیک که برپایه ی سیب و دارچین است بسیار خوشمزه و خوش طعم است هضم راحتی هم دارد برای همین مناسب دسر است. پای سیب را در دسته ی کیک و شیرینی و همینطور کلوچه و کوکی می دانند، کیک پای سیب را می توانید در ظرف تک نفره یا بزرگ درست کنید و با چای یا دیگر نوشیدنی های گرم سرو کنید. امیدوارم این دستورپخت برایتان مفید باشد.

طرز تهیه کیک پای سیب خانگی با دارچین به روش قنادی

 1 پیمانه آرد
 1 پیمانه شکر
 1 پیمانه آب سیب
 2 عدد سیب
 3 عدد تخم مرغ
 ½ قاشق چایخوری وانیل
 1 قاشق چایخوری پودر دارچین
 ½ قاشق چایخوری پودر هل
 پودر قند به اندازه کافی برای تزیین
 ½ قاشق چایخوری بکینگ پودر
1

در مرحله اول طرز تهیه کیک پای سیب خانگی زرده و سفیده تخم مرغ ها را در دو ظرف مختلف را از هم جدا کنید. مطمئن شوید که از زرده در سفیده چیزی باقی نماند. سپس سفیده ها را تا زمانی که کمی کف کند با همزن برقی بزنید، نصف پیمانه از شکر را به همراه وانیل به سفیده تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا سفت شود. سفیده ی آماده شده را در یخچال گذاشته تا تمامی در طول آماده سازی باقی مواد در یخچال بماند.

2

حالا زرده ها را نیز به همراه نصف شکر باقی مانده، دارچین و هل مخلوط کرده و با همزن برقی هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ و کشدار شود.

3

بعد از آماده شدن زرده ها زمانی است که باید آب سیب را اضافه کنید سپس برای 2 دقیقه با همزن برقی هم بزنید. بعد از مخلوط شدن مواد، روغن مایع را به آن اضافه کرده و به برای 2 دقیقه دیگر نیز مواد را خوب هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شود.

4

آرد را به همراه بکینگ پودر برای حداق سه بار الک کنید تا کاملا هواگیری شود. توجه کنید که الک کردن آرد باعث پف بهتر کیک می شود.

5

آرد و بکینگ پودری که در مرحله ی قبل آماده کرده اید به ترکیب زرده تخم مرغ ها اضافه کنید. مقداری با لیسک هم بزنید تا یکدست شود. حالا مواد آماده شده با سفیده ها را از یخچال خارج کرده و به باقی ترکیبات اضافه کنید.

اکنون مایه کیک پای سیب آماده شده است.

6

برای مواد عنوان شده در این دستور پخت یک ظرف با قطر حدودا 30 سانتیمتری مناسب خواهد بود بنابر این اندازه یک ظرف انتخاب کنید و آن را با روغن مایه کمی چرب کنید. کف آن به مقدار لازم آرد بپاشید. مایه ی کیک پای سیب آماده شده را به صورت گردشی و دایره ای به داخل ظرف بریزید.

7

سیب ها را که به شکل دلخواه خود برش زده و به همراه مقداری دارچین و هل مخلوط کنید. سپس آن را به مایه کیک اضافه کنید. حالا مابقی مایه را داخل ظرف بریزید. البته می توانید همان ابتدا همه ی مایه را داخل ظرف بریزید و سیب های برش خورده را روی مایه بچینید.

8

بعد از اینکه مایه کیک را به طور کامل داخل ظرف ریختید ظرف را به آرامی روی میز بزنید تا حباب های داخل مایه کیک پای سیب خارج شود.

9

فر را از قبل گرم کنید و ظرف را درون فر با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه برای 30 دقیقه تا 40 دقیقه بگذارید تا بپزد.

10

بعد از پخت، به کیک پای سیب خود کمی زمان بدهید تا سرد شود و با پودر قند آن را تزیین و سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 125 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 296کالری از چربی 124
نیاز روزانه
چربی کل 14g22%

چربی اشباع 4.7g24%
کلسترول 16mg6%
سدیم 251mg11%
کربوهیدرات کل 43g15%

فیبر 2g8%
قند 20g
پروتئین 2.4g5%

ویتامین آ 3.1%
ویتامین سی 6.7%
کلسیوم 1.1%
آهن 3.1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.