تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون تخم مرغ ساده و خوشمزه

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز55 دقیقه

کیک پرتقالی شیرین، نرم و خوشمزه که با آب پرتقال تازه درست میشود. یک کیک پرتقالی دوست داشتنی بدون تخم مرغ است که هم برای گیاهخواران و هم برای وگان ها مناسب خواهد بود! نکته جالب در مورد این کیک، این است که بسیار سبک می باشد زیرا در این دستور به روغن زیادی نیاز نیست. بعد از خوردن یک تکه از این کیک پرتقالی، آنقدر احساس سنگینی نخواهید داشت. این قطعا یک دستور کیک پرتقالی نسبتا سالم در مقایسه با سایرین است.

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون تخم مرغ ساده و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کیک پرتقالی
 1 پیمانه آرد گندم
 ½ قاشق چایخوری بیکینگ پودر(یا جوش شیرین)
 1 قاشق چایخوری نمک
 1 پیمانه آب پرتقال
 ½ پیمانه شکر
 ¼ پیمانه روغن معمولی(یا روغن زیتون یا کره)
 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت(یا آرد ذرت)
طرز تهیه کیک پرتقالی
1

آرد کامل را با نشاسته ذرت، نمک، بیکینگ پودر و جوش شیرین الک کنید. این مخلوط الک شده را کنار بگذارید.

2

در یک کاسه شکر و روغن را اضافه کنید. می توانید به جای روغن از کره ذوب شده نیز استفاده کنید. با همزن برقی یا همزن دستی یا قاشق چوبی این مخلوط روغن با کره و شکر را چند دقیقه هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس به مواد استراحت دهید.

3

حالا آب پرتقال تازه را درست کنید. می توانید آب میوه را، با آبمیوه گیری دستی یا مخلوط کن برقی استخراج کنید. اگر تمایل دارید که از آب میوه‌های بازاری استفاده کنید، شکر را باید به میزان خیلی کمتری استفاده کنید.

4

آب پرتقال را به مخلوط شکر و روغن اضافه کنید، خیلی خوب هم بزنید تا تمام شکر حل شود. حالا مخلوط آرد الک شده و پوست پرتقال را اضافه کنید. برای به دست آوردن طعم بهتری از کیک پرتقالی کمی عصاره یا اسانس پرتقال نیز میتوانید اضافه کنید. همه چیز را با همزن برقی خیلی خوب مخلوط کنید. در خمیر کیک نباید هیچ گلوله‌ای آردی وجود داشته باشد.

پخت کیک پرتقالی:
5

مایه کیک اسفنجی را در قالب چرب شده بریزید. از طرفین به قالب کیک ضربه بزنید یا کف قالب را روی میز بزنید تا حباب های هوای اضافی آزاد شود و خمیر در قالب یکدست شود. کیک را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 356 درجه فارنهایت به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزید.

6

کیک پرتقالی را با قرار دادن یک خلال دندان در مرکز آن بررسی کنید و باید تمیز بیرون بیاید. اگر خمیر روی خلال دندان بود، کیک را چند دقیقه دیگر بپزید.

7

کیک را روی سینی یا توری قرار دهید تا در دمای اتاق کاملا خنک شود. بعد به آرامی آن را از قالب خارج کنید. کیک پرتقالی بدون تخم مرغ را برش دهید و به عنوان دسر با چای یا قهوه سرو کنید. می‌توانید باقی‌مانده کیک را در ظرف محکمی نگهداری کنید و حدود یک هفته در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 256
نیاز روزانه
چربی کل 11.1g18%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 0mg
سدیم 589mg25%
پتاسیم 123mg4%
کربوهیدرات کل 36.3g13%

فیبر 1.1g5%
قند 13.8g
پروتئین 3.1g7%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 24%
کلسیوم 1%
آهن 8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.