تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بهترین کیک پنیر باسکی یا همان کیک سوخته

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

کیک پنیر باسکی که با نام "کیک سوخته" نیز شناخته می شود، با جذابیت ظاهری و فضای داخلی خامه ای خود، دید تازه ای به انوع دسر می بخشد. این یک تضاد لذت بخش است که این کیک را با چیزکیک های معمولی که ممکن است به آن ها عادت کرده باشید متفاوت می کند. این دستور پخت، می تواند شما را در تهیه بهترین کیک پنیر باسکی با یک رویه ی سوخته ی زیبا، مرکز خامه ای و کمی طعم کاراملی کمک کند.

طرز تهیه بهترین کیک پنیر باسکی یا همان کیک سوخته

مواد لازم برای تهیه کیک باسکی
 450 گرم پنیر خامه ای- (به دمای اتاق رسیده)
 300 گرم شکر
 4 عدد تخم مرغ بزرگ
 2 پیمانه خامه غلیظ صبحانه
 10 گرم آرد همه منظوره
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
 پوست یک لیموترش به مقدار دلخواه
 ½ قاشق چایخوری نمک
1

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. از یک قالب ترجیحا فنری استفاده کنید. کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و کناره ها را با کره یا اسپری پخت و پز چرب کنید.

2

در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه ای را حدود 2 دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود. در حالی که به زدن پنیر خامه ای ادامه می دهید، شکر را به تدریج اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا مخلوط به خوبی ترکیب شده و کمی پف کند.

3

در این مرحله از تهیه کیک پنیر باسکی تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم بزنید. سپس خامه غلیظ، عصاره وانیل و پوست لیمو را در آن بریزید. مخلوط کنید تا خمیر ابریشمی و بدون گلوله شود.

4

آرد همه منظوره را الک کرده و به آن نمک را اضافه کنید. این مواد را به آرامی داخل خمیر بریزید و با لیسک به طور دورانی کاملا ترکیب کنید. مراقب باشید که بیش از اندازه مخلوط نکنید.

5

خمیر را در قالب فنری آماده شده خود بریزید. قالب را یکی دوبار روی پیشخوان بزنید تا حباب های هوا از خارج شوند. چیزکیک را به مدت 50 دقیقه تا 1 ساعت در طبقه وسط فر بپزید. قسمت بالایی باید تماما طلایی باشد و مرکز باید هنوز کمی تکان بخورد؛ (در صورت دلخواه می توانید اجازه دهید با حالت گریل فر رویه ی آن کاملا سوخته شود).

6

پس از پخت کیک باسکی اجازه دهید چیزکیک در قالب کاملا خنک شود. همانطور که سرد می شود ارتفاع آن هم نشست می کند. پس از سرد شدن، حداقل 4 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کیک سوخته ی شما حاضر است. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 325
نیاز روزانه
چربی کل 24g37%

چربی اشباع 14g70%
کلسترول 115mg39%
سدیم 215mg9%
کربوهیدرات کل 24g8%

فیبر 0g
قند 22g
پروتئین 5g10%

ویتامین آ 16%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 8%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.