تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک کادایف ترکیه ای با طعمی بی نظیر

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

کیک کادایف ترکیه ای از دسرهای خوشمزه و لذیذ ترکیه ای است که علاوه بر این کشور در سراسر دنیا طرفدار دارد. این دسر را می توانید به عنوان شیرینی در مهمانی ها، دورهمی ها و حتی به عنوان عصرانه ای پر کالری در کنار چای سرو کنید.

طرز تهیه کیک کادایف ترکیه ای با طعمی بی نظیر

مواد لازم طرز تهیه کیک کادایف
 150 گرم رشته کادایف
 50 گرم کره
 3 عدد تخم مرغ
 1 پیمانه شکر
 ½ قاشق چایخوری پودر هل
 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 1 پیمانه شیر یا ماست
 2 پیمانه آرد سفید
 ½ پیمانه روغن مایع
 ½ پیمانه پودر نارگیل
مواد لازم برای رویه کیک کادایف
 3 قاشق غذاخوری شیر عسلی
 1 پیمانه آب
 پودر پستهبرای تزیین
طرز تهیه کیک کادایف
1

کیک کادایف ترکیه ای از جمله دسرهایی است که باید در فر آماده شود. پس در ابتدای کار فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم و روشن کنید.

2

تخم مرغ ها، شکر و وانیل را درون کاسه ای مناسب بریزید و با همزن برقی روی دور تند به مدت 5 دقیقه هم بزنید. در پایان هم زدن، ترکیبی کرمی رنگ، کشدار و یکدست خواهید داشت.

3

روغن مایع و شیر ( یا ماست) را هم به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی تنها در حد مخلوط شدن مواد، هم بزنید. این کار را در حدود 30 ثانیه انجام دهید.

4

آرد و بکینگ پودر را 3 بار از الک عبور دهید. سپس این مواد پودری را به همراه پودر نارگیل و هل در دو مرحله درون کاسه اضافه کنید. در این مرحله باید به وسیله لیسک مواد کیک کادایف ترکیه ای را به حالت دورانی مخلوط کنید.

5

پس از اینکه قالب کیک کادایف ترکیه ای را چرب کردید، مایع کیک را داخل آن بریزید.

6

حالا در طرف دیگر مشغول آماده سازی رویه کیک کادایف ترکیه ای خواهید شد. کره را روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی ذوب شد، رشته های کادایف را به آن اضافه کنید. 5 دقیقه تفت داده و روی قالب کیک بریزید. سعی کنید سطح کیک صاف و یکدست باشد.

7

قالب را به مدت 40 الی 45 دقیقه درون فر بگذارید. چند دقیقه آخر پخت کیک، شعله های گریل فر را روشن کنید تا رشته های کادایف نیز طلایی شوند.

8

در زمانی که کیک کادایف ترکیه ای داغ است، شیر عسل را درون آب حل کنید و روی آن بریزید. سپس صبر کنید تا کیک کاملا خنک شود. کیک را برش داده و با پودر پسته تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 245
نیاز روزانه
چربی کل 12.6g20%

چربی اشباع 3.7g19%
کلسترول 131mg44%
سدیم 137mg6%
پتاسیم 153mg5%
کربوهیدرات کل 28g10%

فیبر 0.6g3%
قند 7.7g
پروتئین 5.5g11%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 6%
آهن 9%
ویتامین ب12 35%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.