تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک گوشت بسیار خاص به روش فرانسوی ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 15 دقیقه

کیک گوشت از جمله غذاهای خوشمزه و مجلسی بین المللی به شمار می ‌رود که می ‌تواند به عنوان پیش غذا استفاده شود. این غذا هم در فر  و هم در تابه قابل تهیه می باشد.

طرز تهیه کیک گوشت بسیار خاص به روش فرانسوی ها

مواد لازم برای داخل کیک گوشت
 350 گرم گوشت چرخ کرده
 8 عدد قارچ درشت
 1 عدد پیاز متوسط
 1 قاشق چایخوری پاپریکا
 2 قاشق چایخوری سس کچاپ
 زردچوبه به میزان لازم
 نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
مواد لازم برای تهیه کیک
 2,5 پیمانه آرد سفید
 1 پیمانه ماست
 4 عدد تخم مرغ
 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
 2 قاشق چایخوری بکینگ پودر
 2 قاشق چایخوری نمک
 200 گرم پنیر پیتزا
 ¾ پیمانه روغن مایع
طرز تهیه کیک گوشت
1

برای تهیه کیک گوشت درون تابه ای ابتدا روغن ریخته و پیازهای خرد شده را تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. زردچوبه، پاپریکا و فلفل سیاه را اضافه کرده و خوب تفت دهید.

2

بعد از تفت دادن گوشت، قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و با نمک به آن اضافه نمایید. یک قاشق غذاخوری آبلیمو نیز برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ به آن اضافه نمایید. بعد از تبخیر شدن آب قارچ، سس کچاپ را نیز اضافه کرده و آن را به خوبی تفت دهید. سپس حرارت را خاموش کنید.

تهیه خمیر کیک
3

برای آماده کردن خمیر ابتدا تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب ریخته و به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن، آن را هم بزنید. بعد از اینکه تخم مرغ ها پف کرد، فلفل سیاه، نمک و روغن را اضافه کرده، مجددا آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

4

در کاسه ای دیگر ماست و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده، سپس مخلوط آن ها را به تخم مرغ اضافه نمایید. مواد را یک دقیقه دیگر هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. حالا آرد را که دو مرتبه الک کرده اید آرام آرام به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیری یکدست به شما بدهد.

آماده سازی کیک گوشت
5

در این مرحله کف قالب فر را چرب کرده یا کاغذ روغنی بگذارید. نصف مایع کیک را درون آن بریزید. مواد گوشتی آماده شده از قبل را در وسط مایه کیک ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید. سپس باقیمانده مایه کیک را نیز روی مواد گوشتی ریخته و قالب را روی میز چند بار تکان دهید تا سطح مایه کیک کاملا صاف شود.

6

در این مرحله قالب را درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده بودید، به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.

7

بعد از اینکه کیک به طور کامل پخت، آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کاملا سرد شود. سپس آن را از قالب خارج نموده و با مواد دلخواه تزیین نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 268
نیاز روزانه
چربی کل 18.5g29%

چربی اشباع 4.9g25%
کلسترول 152mg51%
سدیم 399mg17%
پتاسیم 222mg7%
کربوهیدرات کل 14.8g5%

فیبر 0.8g4%
قند 1.3g
پروتئین 10.4g21%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 13%
آهن 11%
ویتامین ای 23%
ویتامین ب12 57%
زینک 18%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.