تنظیمات پرینت:

طرز تهیه کیک یزدی در خانه

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 40 دقیقه

در این مطلب طرز تهیه کیک یزدی خانگی با رعایت نکات طلایی برای هرچه خوشمزه تر شدن آن را برای شما آماده کرده ایم. که بی شک با تهیه آن طعم فوق العاده کیک یزدی اصل برایتان تداعی و تکرار خواهد شد.

طرز تهیه کیک یزدی

 1,5 پیمانه آرد سفید شیرینی پزی
 2 عدد تخم مرغ
  پیمانه شکر
 2 قاشق غذاخوری عسل
 روغن مایع
  پیمانه ماست(پر چرب)
 ½ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
 3 قاشق غذاخوری گلاب
 ½ قاشق غذاخوری هل آسیاب شده
 ¼ قاشق غذاخوری نمک
طرز تهیه ی مواد کیک یزدی
1

اگر تخم مرغ هایتان در یخچال هستن ابتدا لازم است آن ها را از یخچال خارج کنید و بگذارید به دمای محیط برسند. سپس در ظرف مناسبی آن ها را شکسته، شکر و پودر هل را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید. این عمل را تا حدی ادامه دهید که مخلوط تان کرم رنگ و کش دار شود.

2

در این مرحله روغن مایع و ماست پر چرب را به مخلوط اضافه کنید. مجددا و برای مدت 1 دقیقه هم بزنید. گلاب و عسل را اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید.

3

در ظرف جداگانه ای آرد، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید. این مخلوط را برای حداقل 3 بار الک کنید. سپس آن را کم کم به مواد کیک اضافه کنید، تا آرد گوله نشود. اگر گوله شد می توانید کمی با دور کند همزن آن را مخلوط کنید تا یکدست شود. مواد کیک یزدی آماده می باشد.

پخت کیک
4

قالب مخصوص کیک یزدی ، و یا قالب کاپ کیک معمولی را با استفاده از کره یا روغن خوب چرب کنید. و کمی آرد بپاشید. حالا با مواد کیک داخل هر قالب را پر کنید. دقت کنید که فقط 2/3 از فضای هر قالب با مواد پر شود. باقی فضا را باید برای پف کردن کیک خالی بگذارید.

پر کردن قالب کیک یزدی

5

با استفاده از یک چاقو که آن را با روغن چرب کرده اید روی هر کیک را برشی سطحی بدهید. این روش کمک می کند تا روی کیک ها گنبدی شکل شود. حالا می توانید در صورت تمایل کمی کنجد یا مغز پسته و یا هر دو را روی سطح کیک ها بریزید.

6

در مرحله آخر طرز تهیه کیک یزدی قالب ها را درون سینی فر بچینید. و سینی را درون فر که آن را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار دهید. بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه کیک یزدی ها آماده می باشند. اگر در نهایت رنگ کیک یزدی ها روشن شد، می توانید برای مدت 2 دقیقه در حالت گریل قرار دهید. تا سطح کیک ها طلایی و خوش رنگ شوند. کیک یزدی را می توانید همراه با نوشیدنی دلخواهتان نوش جان کرده و لذت ببرید.

کیک یزدی خانگی در فر

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 239
نیاز روزانه
چربی کل 14.09g22%
کلسترول 97.42mg33%
کربوهیدرات کل 24.59g9%

فیبر 0.11g1%
قند 12.65g
پروتئین 4.10g9%

ویتامین آ 127.51%
ویتامین سی 0.08%
کلسیوم 51.85%
آهن 0.85%
ویتامین دی 0.61%
ویتامین کا 1.09%
تیامین 0.07%
ویتامین ب6 0.02%
ویتامین ب12 0.21%
منیزیم 3.10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.