تنظیمات پرینت:

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای تزیین کیک و شیرینی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

گاناش نوعی کِرِم خوراکی با کارایی بسیار زیاد در راستای تزیین و تکمیل مراحل پخت شیرینی جات در صنعت کیک و شیرینی می باشد. در ترکیبات آن از خامه و شکلات حتما استفاده می شود. این محصول با توجه به کاربردی که دارد، می تواند غلیظ یا تقریبا روان باشد. به روش های متفاوت می توان این محصول را تهیه نمود، همچنین از مواد متفاوتی می توان در ترکیبات آن استفاده کرد. با این حال، در اینجا یکی از رایج‌ ترین و راحت‌ ترین دستور پخت‌ های آن بیان خواهد شد. در ادامه نیز نکاتی بیان می‌شوند که با بهره‌مندی از آنها می‌توانید دیگر انواع گاناش را به راحتی تهیه کنید؛ با ما همراه باشید. 

طرز تهیه گاناش شکلاتی برای تزیین کیک و شیرینی

مواد لازم برای تهیه گاناش شکلاتی
 250 گرم شکلات مرغوب
 200 گرم خامه پاستوریزه
 1 نیشگون وانیل
 20 گرم کره
1

ابتدا یک ظرف نسبتاً عمیق مناسب مانند شیر جوش برای تهیه گاناش آماده می‌ کنیم. سپس خامه و کره را همراه با وانیل در آن ریخته و روی شعله بسیار ملایم قرار می‌ دهیم. رفته رفته مواد ذوب شده و روانتر خواهند شد.

2

مواد را هم زده و صبر می‌ کنیم تا جوش بیاید. در همین مدت شکلات را تکه تکه می‌ کنیم. برای تهیه نوع شیرین و دلچسب این محصول از شکلات شیرین و برای تهیه گاناش با شیرینی کمتر از شکلات خالص استفاده کنید.

3

بعد از اضافه کردن شکلات‌ ها نیز باید حرارت دادن را ادامه دهیم. با هم زدن مخلوط مواد می‌ توانید به حل شدن و ذوب شدن سریع شکلات‌ ها کمک کنید. بنابراین، هم زدن را به صورت عمیق انجام دهید. این کار باید تا زمانی که یک ماده صاف و روان به دست می‌ آید، ادامه پیدا کند. به این ترتیب گاناش به دست آمده و آماده مصرف خواهد بود.

4

با توجه به اینکه گاناش را می‌ توان نگهداری کرد و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار داد، این محصول را می‌ توانید در ظرف مناسب قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 459
نیاز روزانه
چربی کل 36.8g57%

چربی اشباع 22.35g112%
کلسترول 69mg23%
سدیم 54mg3%
پتاسیم 266mg8%
کربوهیدرات کل 33.2g12%

فیبر 3.4g14%
قند 28g
پروتئین 3.3g7%

ویتامین آ 32%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 5%
آهن 16%
مس 49%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.