تنظیمات پرینت:

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی به روش فرانسوی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

گراتن دارای انواع مختلفی است. در بین انواع گراتن، گراتن مرغ و سیب زمینی دارای طعمی لذیذ و بسیار پرطرفدار می باشد. این گراتن از جمله خوراک های لذیذی است که با سیب زمینی می توان تهیه کرد.این غذا بسیار مقوی  و پرطرفدار است.

طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی به روش فرانسوی

مواد لازم جهت تهیه گراتن مرغ
 1 عدد سینه مرغ
 3 قاشق غذاخوری ذرت کنسروی
 200 گرم قارچ
 1 عدد پیاز(نگینی خرد شده)
 3 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای(خرد شده)
 3 عدد سیب زمینی متوسط
  پیمانه سس بشامل
 ½ پیمانه پنیر پیتزا رنده شده
 نمک به مقدار لازم
 فلفل سیاه به مقدار لازم
 آویشن به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی
1

برای تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی، سینه مرغ را با ادویه های دلخواه و پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

2

در مرحله بعد به مرغ آب جوش اضافه نموده و درب ظرف را ببندید و صبر کنید تا کاملا پخته شود. بعد از پخته شدن و خنک شدن مرغ ها، آن ها را ریش ریش کنید.

3

درون تابه روغن ریخته و یک عدد پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد کرده و تفت دهید. سپس مرغ را به آن بیفزایید. ادویه ها را نیز به مرغ اضافه کنید. فلفل دلمه ای خرد شده، ذرت و قارچ پخته شده را به مخلوط اضافه کنید. چند دقیقه مواد را با یکدیگر تفت دهید. سپس حرارت را خاموش کنید.

4

سس بشامل را به مخلوط مرغ اضافه کرده و آن را کاملا هم بزنید و کنار بگذارید.

5

سیب زمینی ها را به صورت خلالی ریز کنید. ظرفی را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید. هنگامی که آب به جوش آمد سیب زمینی ها را درون آن بریزید. سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید و روی آن ها آب سرد بریزید تا کاملا خنک شوند.

6

سپس آنها را درون تابه ریخته و با روغن، نمک و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شوند. درون یک ظرف مناسب ابتدا سیب زمینی ها را بچینید. روی سیب زمینی ها را با لایه ای از مرغ آماده شده پر کرده و سطح آن ها را صاف کنید. سپس بر روی مرغ، پنیر پیتزا بریزید. این مراحل را مجددا تکرار کنید تا ظرف پر شود.

7

سپس روی لایه آخر نیز پنیر پیتزا ریخته و سطح آن را با پنیر پر کنید. درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد آن را روشن کرده اید قرار دهید تا زمانی که پنیر ها آب شده و طلایی شوند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 97
نیاز روزانه
چربی کل 3.3g6%

چربی اشباع 1.6g8%
کلسترول 14mg5%
سدیم 123mg6%
پتاسیم 323mg10%
کربوهیدرات کل 11.6g4%

فیبر 1.5g6%
قند 1.6g
پروتئین 5.4g11%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 35%
کلسیوم 4%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.