تنظیمات پرینت:

طرز تهیه گرانولا خانگی؛ یک خوراکی راحت اما پر انرژی

مناسب برای3 نفرزمان مورد نیاز35 دقیقه

گرانولا در واقع نوعی دسر بر گرفته از معجون ایرانی است که امروزه به شکل های مختلف آماده می شود. گرچه چندین نوع دستور پخت گرانولا وجود دارد؛ اما در تمام آنها از مواد ارزشمند استفاده می گردد. تهیه این خوراکی راحت و فوری بوده و به حدود 35 دقیقه زمان برای تهیه نیاز دارد. 

طرز تهیه گرانولا؛ یک خوراکی راحت اما پرمغز و رژیمی

مواد لازم برای تهیه گرانولا
 1 پیمانه جو دو سر پرک
 ½ پیمانه عسل
 1 پیمانه گردوی خرد شده
 ½ پیمانه بادام درختی خرد شده
 1 پیمانه میوه خشک خرد شده
 1 قاشق چایخوری پودر دارچین
 2 قاشق غذاخوری روغن- (ترجیحا زیتون)
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
 2 قاشق غذاخوری شکر- (اختیاری)
 مغزیجات و دانه های دلخواه- (اختیاری)
طرز تهیه گرانولا
1

برای تهیه گرانولا در ابتدای کار فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می‌ دهیم. در ادامه موادی را که فراهم کرده‌ ایم مورد بررسی قرار می‌ دهیم. در صورتی که میوه ‌های خشک، بادام و یا گردو دارای دانه‌ های درشت هستند، آنها را خرد و یکدست می‌ کنیم. هدف این است که محصول بهتری تهیه شود. همچنین مواد باید به صورت خالص و پاک استفاده شوند؛ بنابراین پیش از استفاده آنها را بررسی می کنیم.

2

ابتدا عسل را در یک کاسه مناسب ریخته سپس شکر، روغن، وانیل و دارچین را به آن افزوده و مخلوط را هم می‌ زنیم. سپس در ظرفی مجزا گردوی خرد شده و جو دوسر را مخلوط می‌ کنیم و به ظرف حامل عسل اضافه می کنیم و کاملاً هم می‌ زنیم تا تمام دانه‌ ها آغشته به عسل شوند.

3

محصول نهایی را در یک قالب یا ظرف نسبتا بزرگ و تخت مانند سینی به طور یکنواخت پخش می‌ کنیم. محصول را در فر قرار می‌ دهیم تا حدود 20 دقیقه حرارت ببیند. وقتی محصول تغییر رنگ داد و رنگ طلایی پیدا کرد، آن را از فر خارج می‌ کنیم.

4

توجه داشته باشید که به صورت مدام باید به محصول سر زده و آن را زیر و رو کنید تا به طور یکنواخت پخته شود. وقتی مرحله پخت به اتمام رسید، محصول را از فر خارج کرده و میوه‌ های خشک را روی آن قرار می‌ دهیم. به این ترتیب، محصول آماده شده و قابل مصرف است. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 282
نیاز روزانه
چربی کل 16.4g26%

چربی اشباع 1.7g9%
کلسترول 0mg
سدیم 4mg1%
پتاسیم 234mg7%
کربوهیدرات کل 37g13%

فیبر 4.5g18%
قند 24.6g
پروتئین 6g12%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 5%
آهن 9%
مس 40%
منگنز 84%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.