تنظیمات پرینت:

طرز تهیه گرانیتا قهوه یا کافی گرانیتا به روش خانگی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

گرانیتا قهوه  یک دسر بسیار خوشمزه است که جوهره قهوه را به شکلی با طراوت و سرد به تصویر می کشد. این دسر که منشا آن ایتالیاست، ساده اما پرانرزی و سرشار از کافئین را است. در این دستور تهیه، ما شما را با روش تهیه ی کافی گرانیتای خانگی آشنا می کنیم - این دسر می تواند یک نمای متفاوت به شفره ی یلدای شما ببخشد و برای بیدار ماندن طولانی کمکتان کند؛ فقط از آنجایی که دسری سرد است شاید برای همه در شب های سرد زمستان مناسب نباشد. با ما همراه باشید تا طعم غنی قهوه را با بافت یخی این دسر کلاسیک ایتالیایی ترکیب کنیم.

طرز تهیه گرانیتا قهوه یا کافی گرانیتا به روش خانگی

مواد لازم برای تهیه گرانیتا قهوه
 1 فنجان قهوه دم کرده قوی- (خنک شده)
 ¼ پیمانه شکر دانه ریز
 ¼ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
 خامه فرم گرفته برای تزیین- (اختیاری)
 تکه های شکلات برای تزیین- (اختیاری)
طرز تهیه گرانیتا قهوه
1

یک فنجان قهوه غلیظ دم کنید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود. سپس در یک کاسه، شکر را در قهوه دم کرده حل کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. حالا عصاره وانیل را اضافه و هم بزنید تا طعم و مزه گرانیتا بهتر شود.

2

مخلوط بدست آمده را را در یک سینی یا ظرف کم عمق و قابل قرار دادن در فریزر بریزید و سینی را در فریزر قرار دهید و حدود 1 ساعت اجازه دهید در فریزر بماند.

3

بعد از یک ساعت اول، با استفاده از چنگال مواد را بتراشید و آنها را در مرکز مخلوط کنید. این تراشیدن ها را باید هر 30 دقیقه به مدت چند ساعت تکرار کنید تا زمانی که تمام گرانیتا بافتی یخی مانند یخ در بهشت پیدا کند.

بافت گرانیتا قهوه

4

وقتی گرانیتا قهوه به بافت دلخواه رسید، آن را در لیوان های سرو بریزید و در صورت تمایل، با یک قاشق خامه قنادی و خرده های شکلات تزئین کنید.

کافی گرانیتا را بلافاصله بعد از خارج کردن از فریزر سرو و نوش جان کنید

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 50
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 5mg1%
کربوهیدرات کل 12g4%

فیبر 0g
قند 10g
پروتئین 0g

ویتامین سی 0%
کلسیوم 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.