تنظیمات پرینت:

طرز تهیه یتیمچه تهرانی با بادمجان و گوجه فرنگی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

یتیمچه یک غذای فوق العاده است که در یک لحظه درست می شود. اگر طرفدار دستورالعمل های سریع و همچنین غذاهای گیاهی هستید، بهترین گزینه پیش روی شماست. یتیمچه یک غذای سنتی ایرانی است که  محبوبیت خود را حفظ کرده است. اگر مادران بخواهند غذایی مقرون به صرفه و در عین حال خوشمزه درست کنند، همیشه اولین گزینه بوده است.

طرز تهیه یتیمچه تهرانی با بادمجان و گوجه فرنگی

مواد لازم طرز تهیه یتیمچه
 6 عدد بادمجان(ترجیحا بزرگ)
 6 عدد گوجه فرنگی
 3 عدد پیاز
 4 حبه سیر
 ½ پیمانه روغن
 نمک و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه یتیمچه
1

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی یا دایره ای خرد کنید. روی بادمجان های خرد شده، مقداری نمک بپاشید. افزودن نمک به این دلیل است که تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد از 30 تا 40 دقیقه نمک را از روی بادمجان ها بشویید. به جای این کار میتوان بادمجان ها را در آب نمک قرار داد و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

2

پیاز و گوجه فرنگی را به مکعب های کوچک یا دایره ای خرد کنید. 4 حبه سیر را پوست بگیرید و سپس خرد کنید.

3

برای اینکه پیازها را چند دقیقه تفت دهید، مقداری روغن یا کره به تابه اضافه کنید. پیازهای خرد شده را سرخ کنید و وقتی طلایی شدند آنها را از ماهیتابه خارج کنید. سیر را در ماهیتابه بریزید و چند دقیقه دیگر آن را هم تفت دهید. پس از اتمام سرخ کردن پیاز و سیر، باید آنها را از تابه خارج کنید.

4

در این مرحله بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شوند. سپس آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و گوجه ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند.

5

همه مواد را با هم در قابلمه بریزید و مقداری آب، نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. بگذارید همه مواد، حدود 30 دقیقه بپزند. یتیمچه شما آماده است!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 48
نیاز روزانه
چربی کل 2.7g5%

چربی اشباع 0.4g2%
کلسترول 0mg
سدیم 30mg2%
پتاسیم 230mg7%
کربوهیدرات کل 6g2%

فیبر 2.7g11%
قند 3.5g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 7%
ویتامین سی 6%
کلسیوم 1%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.