تنظیمات پرینت:

نحوه درست کردن نان سیر به روش رستورانی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت 30 دقیقه

اگر در پخت نان تازه کار هستید، می دانیم که تهیه نان سیر برای شما کمی دشوار باشد. اما نگران نباشید زیرا با این آموزش میتوانید بهترین نان سیر را تهیه کنید.

نحوه درست کردن نان سیر

مواد لازم برای تهیه نان سیر
 5 پیمانه آرد گندم
 1 قاشق غذاخوری خمیر مایع
 ½ قاشق غذاخوری شکر
 1 قاشق غذاخوری روغن
 ½ قاشق چایخوری نمک
برای مواد میانی
 2 قاشق غذاخوری کره
 ½ قاشق غذاخوری سیر- (خرد شده)
 1 قاشق چایخوری کرفس - (ریز خرد شده)
 ¼ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک- (اختیاری)
 ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون
 نمک و فلفل به میزان لازم
درست کردن خمیر نان سیر
1

شکر و مخمر را در آب گرم مخلوط کنید. اجازه دهید 10 تا 12 دقیقه در دمای اتاق بماند. بعد از اینکه محلول مایع حباب زد و کف کرد، آرد، نمک و روغن را به کاسه مخلوط مخمر اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود.

2

روی کل خمیر روغن مالیده یا با قلم مو یا اسپری خمیر را آغشته به روغن کنید و به مدت 1:30 تا 2 ساعت روی خمیر را بپوشانید تا خمیر آماده شود. حتما خمیر را در جای گرم نگه دارید.

تهیه مواد میانی نان سیر
3

کره را با قاشق یا همزن برقی هم بزنید تا سبک و پفکی شود. تمام ادویه ها و گیاهان را به همراه نمک و سیر خرد شده اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. چاشنی موجود را بررسی کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری از گیاهان، ادویه ها یا نمک اضافه کنید. سپس این مواد را به مدت 2 دقیقه با روغن سرخ کنید.

تهیه رول های نان سیر
4

قبل از اینکه رول های نان سیر را درست کنید خمیر را به آرامی مشت کنید. سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت از خمیر را بردارید و روی سطح آرد پاشی شده، خمیر را قرار دهید آن را به شکل گرد یا مستطیل به وسیله وردنه در آورید تا عرض خمیر به اندازه 1 سانتی متر برسد.

5

مواد میانی که تهیه کردید را به طور مساوی روی خمیر بمالید، خمیر نان سیر را کاملا رول کنید. رول مشابهی را با قسمت دیگر خمیر درست کنید. ابتدا هر خمیر رول شده را از مرکز برش دهید و سپس دو قسمت را به طور مساوی برش دهید. بنابراین اکنون 4 برش مساوی از خمیر نان رول شده، دارید.

پخت نان سیر
6

قالب یا سینی فری که تمام 8 رول در آن جا می شوند را چرب کنید. رول های سیر را جوری در تابه قرار دهید که با هم تماس داشته باشند. روی آنها را با باقیمانده مواد میانی آغشته کنید. روی سینی فر را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید و به مدت 35 تا 40 دقیقه اجازه دهید تا رول های سیر استراحت کنند. همچنین می توانید روی رول ها مقداری کنجد بپاشید.

7

در فر از قبل گرم شده به مدت 30 تا 35 دقیقه با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 356 درجه فارنهایت بپزید تا رویه رول های نان سیر طلایی شوند. به یاد داشته باشید که فر را از قبل به مدت 15 دقیقه با همان دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. نان سیر را با چای یا قهوه سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 371
نیاز روزانه
چربی کل 6.9g11%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 9mg3%
سدیم 268mg12%
پتاسیم 116mg4%
کربوهیدرات کل 66.9g23%

فیبر 2.5g10%
قند 0.9g
پروتئین 9g18%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 10%
کلسیوم 2%
آهن 23%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.